Τρίτη, 3 Μαΐου 2011

Σχέδιο απόσυρσης των μισών ταξί εξετάζεται από την Κυβέρνηση...


Του Κώστα Ντελέζου
από εφ. "ΤΑ ΝΕΑ"

Σχέδιο ρύθµισης του κλάδου των ταξί, µε τηνκαθιέρωση και στη χώρα µας µικρών βαν έως εννέα θέσεων που θα λειτουργούν χωρίς ταξίµετρο – µε προσυµφωνηµένο µίσθωµα – ετοιµάζει το υπουργείο Μεταφορών. «∆εν πρόκειται για απελευθέρωση...

του κλάδου των ταξί, καθώς ήδη στην Ελλάδα ο αριθµός των οχηµάτων είναι πολύ µεγάλος, αλλά για ρύθµιση της λειτουργίας της αγοράς µε στόχο να αναβαθµιστούν οι παρεχόµενες από τα ταξί υπηρεσίες και να βελτιωθούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες στην Αττική», αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται να επιτραπεί πλέον και στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων η µίσθωση των οχηµάτων τους µαζί µε οδηγό,κάτι που σήµερα απαγορεύεται, ενώ ισχύει ήδη εδώ και πολλά χρόνια σε όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ. Βάσει του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα συµβατικά ταξί, στα οποία όµως θα προστεθούν και τα οχήµατα που θα εκτελούν µεταφορές (κυρίως σε τουριστικέςπεριοχές) χωρίς ταξίµετρο, όπως ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Βρετανία. Τα συγκεκριµένα οχήµατα εξετάζεται να λειτουργούν µε άδειες σηµερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την αγορά.

Στόχος του υπουργείου είναι η σταδιακή µείωση του αριθµού των ταξί σε όλη τη χώρα που σήµερα ανέρχονται σε περίπου30.000. Μόνο στο Λεκανοπέδιο υπάρχουν περίπου 14.500 ταξί.

Για τις αλλαγές στον κλάδο των ταξί, το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη αρχίσει διάλογο µε τους αυτοκινητιστές, ενώ έχει ολοκληρωθεί και η συγκέντρωση στοιχείων για τα ισχύοντα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εντός του Μαΐου το υπουργείο αναµένεται να έχει καταλήξει στις βασικές αρχές της ρύθµισης της λειτουργίας του κλάδου.

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ του σχεδίου είναι:

- Καθιέρωση ελαχίστου αριθµού ταξί βάσει πληθυσµιακών και οικονοµικών κριτηρίων ανά 1.000 κατοίκους. Εξετάζεται η κυκλοφορία δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους, αντί τεσσάρων σήµερα.

- ∆εν θα καταργηθούν υφιστάµενες άδειες ταξί ούτε θα δοθούν καινούργιες.

- Στην Αθήνα και τις τουριστικές περιοχές θα υπάρχουν τα συµβατικά ταξί και τα µίνι βαν έως 9 θέσεων, χωρίς ταξίµετρο, τα οποίαθα λειτουργούν µε άδειεςσηµερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία.

- Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα µπορούν στα πακέτα τους να προσφέρουν και µίσθωση οχήµατος µε οδηγό.

- Για τα ταξί τηςεπαρχίας η αρµοδιότητα περνά στιςΠεριφέρειες, που θακαθορίσουν τανέα γεωγραφικά όρια λειτουργίας τους και τις έδρες. Θα παρέχεται η δυνατότητα να µετακινούν επιβάτες στα όρια της Περιφέρειας, αλλά ως έδρα τους θα παραµείνει ο Καποδιστριακός δήµος.

- Παροχή αδειών ταξί ειδικών προδιαγραφών, για την εξυπηρέτηση των ΑµΕΑ.

- Αναβάθµιση των εταιρειών ραδιοταξί. Εκσυγχρονισµός τουκανονισµού λειτουργίας των ταξί. ∆ηµιουργία µετοχικών εταιρειών.


http://autocarnet.blogspot.com/2011/05/blog-post_1579.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AutocarnetBlog+(autocarnet+blog
...................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια: