Ξεκινά από τις 3 Μαΐου η υποβολή φορολογικών δηλώσεων για μισθωτούς και συνταξιούχους. Ποιες αποδείξεις μετράνε για το αφορολόγητο. Πόσες πρέπει να έχετε. Δείτε συγκεκριμένα παραδείγματα...
Από την Τρίτη 3 Μαΐου, μέχρι τις 31 του ίδιου μήνα, θα διαρκέσει η υποβολή φορολογικών δηλώσεων για μισθωτούς και συνταξιούχους.
Ήδη έχουν ξεκινήσει να μετρούν τις αποδείξεις που μάζεψαν το προηγούμενο έτος, με στόχο να "χτίσουν" το αφορολόγητο, αλλά και να πετύχουν έκπτωση από το εισόδημα ή τον φόρο.
Μετρούν όλες οι αποδείξεις, εκτός από τις παρακάτω:
Τιμολόγια ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, αγορά κρατικών λαχείων, συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια, εισιτήρια για κάθε είδους μεταφορές (μετρό, τρόλεϊ, λεωφορεία, τραμ, ηλεκτρικός, προαστιακός, ΟΣΕ, ΚΤΕΛ, πλοία, αεροπλάνα κτλ.), αγορά αυτοκινήτου, ακινήτου, μοτοσικλέτας, σκάφους αναψυχής κτλ., δαπάνες που έγιναν στο εξωτερικό αλλά και οι αποδείξεις που δηλώνονται ξεχωριστά στη φορολογική δήλωση και μειώνουν τον φόρο ή το εισόδημα όπως είναι για παράδειγμα οι ιατρικές δαπάνες, οι τόκοι των στεγαστικών δανείων, ασφάλιστρα ζωής, ενοίκιο πρώτης κατοικίας, δίδακτρα φροντιστηρίων, δικηγορικές δαπάνες, καταβολή διατροφή κτλ.
Σύμφωνα με τον φορολογικό νόμο
*για ατομικό εισόδημα μέχρι 6.000 δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδείξεων δαπανών
*όταν οι δαπάνες είναι περισσότερες από τις απαιτούμενες και μέχρι 15.000 ευρώ ατομικά ή 30.000 ευρώ για οικογένεια, ο φορολογούμενος δικαιούται και μείωση φόρου ίση με το 10% της διαφοράς μεταξύ των δηλούμενων και των απαιτούμενων δαπανών
*όταν οι δαπάνες είναι λιγότερες από τις απαιτούμενες, ο φορολογούμενος επιβαρύνεται με ποσοστό φόρου ίσο με το 10% του ποσού των δαπανών που υπολείπεται.
Οι αποδείξεις θα μπαίνουν σε κλειστό φάκελο που θα αποστέλλεται στην εφορία και στον οποίο θα αναγράφονται: το ονοματεπώνυμο, και ο ΑΦΜ, ο αριθμός των αποδείξεων και το συνολικό ποσό.
Όσοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις, θα κρατούν τις αποδείξεις και εφόσον τους ζητηθεί θα τις παραδίδουν στην εφορία για έλεγχο.
Βήματα για την κατάθεση των αποδείξεων
Πρώτο βήμα
Αρχικά, πάρτε στυλό και ξαναγράψτε τις αποδείξεις που έχουν σβηστεί, αν βέβαια μπορείτε να διακρίνετε έστω και αχνά τα στοιχεία τους. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, πετάξτε τες, καθώς δεν θα τις αναγνωρίσει η εφορία.
περισσοτερα
http://zouzouniblog.blogspot.com/2011/04/blog-post_7708.html
..............................................................................................
περισσοτερα
http://zouzouniblog.blogspot.com/2011/04/blog-post_7708.html
..............................................................................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου