Τετάρτη, 4 Μαΐου 2011

Εκτός διαφήμισης η ΕΡΤ σε 2 χρόνια


Ως το 2013, η ΕΡΤ θα έχει βγει από την εμπορική διαφήμιση. Ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Τηλέμαχος Χυτήρης, μιλώντας στο Flash, επανέλαβε πως στόχος της κυβέρνησης είναι η διαφήμιση να βαίνει διαρκώς μειούμενη στην ΕΡΤ, ώσπου να καταργηθεί εντός της διετίας. Το αίτημα αυτό τέθηκε και από την ΕΙΤΗΣΕΕ, με σχετική καθυστέρηση καθώς τα χρήματα αυτά ενδεχομένως μπορορασης, ﷽﷽﷽κου φωνισωτ0, ύν να κατευθυνθούν στην ιδιωτική τηλεόραση και ραδιοφωνία.
Η κυβέρνηση θέλει να προστατεύσει το ανταποδοτικό τέλος. Θυμίζουμε πως σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της ΕΡΤ για το 2009 , η ΕΡΤ κρατική ραδιοτηλεόραση είχε έσοδα 302 εκατ, ευρώ από το ανταποδοτικό τέλος (85,16%) ,31,17 εκατ. ευρώ από τη διαφήμιση - χορηγίες (8,87% ) , 4,9 εκατ. ευρώ (1,12%) από τον κρατικό προϋπολογισμό κ.α.. Σήμερα η κρατική ραδιοτηλεόραση, «επιστρέφει» την επιδότηση των 4,9 εκατ, ευρώ στο κράτος, και συνεπώς διαθέτει πλέον δύο πήγες χρηματοδότησης (ανταποδοτικό και διαφήμιση). Σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης της περιόδου Γαμπρίτσου- Παπαγεωργίου, από τα 300 εκατ. ευρώ του ανταποδοτικού τέλους, το κράτος θα εισπράξει, σε φορους-ΦΠΑ-ΙΚΑ, σε 84 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, επί της ουσίας εκτός των άλλων ,οι πολίτες χρηματοδοτούν εμμέσως όχι μόνο την κρατική τηλεόραση , αλλά και το κράτος.
Ενόψει λοιπόν της κατάθεσης, εντός του Ιουνίου του σχεδίου νόμου για τα ΜΜΕ, από τον Τ. Χυτήρη, επανέρχονται μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων για την οικονομία των Μέσων Ενημέρωσης. Το πλαίσιο για τη λειτουργία των διαφημιστικών εταιρειών, και τους καθεστώτος των «επιστροφών», η επιβολή ή όχι, του εδικού φόρου τηλεόρασης, η άντληση εσόδων από την «ιδιωτικοποίηση συχνοτήτων» επανέρχονται στον ορίζοντα.

http://media-industry.blogspot.com/2011/05/2.html
.............................................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια: