Παρασκευή, 13 Μαΐου 2011

Ευρωπαϊκές ποδηλατουπόλεις



Γιατί να παιδεύεστε στην κίνηση και να κάνετε βόλτες με το αμάξι; Μια βόλτα με ποδήλατο είναι σαφώς πιο γρήγορη και απολαυστική. Αυτό πρέπει να σκέφτηκαν και πολλές μεγάλες πόλεις, οι πολίτες των οποίων χρησιμοποιούν καθημερινά τα ποδήλατα για τις μετακινήσεις τους. Στις πόλεις αυτές, υπάρχουν βέβαια και οι κατάλληλες υποδομές για κυκλοφορία με ποδήλατο. Αξίζει λοιπόν να κάνετε βόλτα στις πόλεις αυτές με ποδήλατο για να ζήσετε την εμπειρία σαν ντόπιος. Σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις πιο γνωστές ποδηλατουπόλεις της Ευρώπης.

Άμστερνταμ, Ολλανδία

Το Άμστερνταμ είναι ίσως η πιο γνωστή ποδηλατούπολη του κόσμου. Το 40% της κυκλοφορίας στην πόλη γίνεται με ποδήλατο κάτι που προωθεί έναν υγιή και ενεργό τρόπο ζωής. Σε αυτό συμβάλλουν και οι ποδηλατόδρομοι που έχουν σχεδιαστεί για τη γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατών. Λόγω της ευρείας χρήσης των ποδηλάτων οι αρχές έχουν φροντίσει για προστασία από τυχόν κλέφτες.Το Άμστερνταμ είναι επίσης γνωστό για τη ράμπα ποδηλάτων του (“Amsterdam Bike Ramp”) στον Κεντρικό Σταθμό που έχει πάνω από 7000 θέσεις για να παρκάρουν τα ποδήλατά τους όσοι ταξιδεύουν με τραίνο.

Βασιλεία, Ελβετία

Η πόλη της Βασιλείας περιβάλλεται από πλούσια ύπαιθρο που ενδείκνυται για διαδρομές με ποδήλατα σε πλακόστρωτα δρομάκια. Επίσης μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στους εμπορικούς δρόμους της πόλης για ψώνια και άλλες δραστηριότητες. Η Βασιλεία είναι μια φιλική για ποδήλατα πόλη με τους οργανωμένους δρόμους και τις αντίστοιχες λωρίδες. Διαθέτουν ακόμα και σήματα κυκλοφορίας καθώς και ειδικούς χάρτες για ποδηλάτες. Μπορείτε να νοικιάσετε ποδήλατο για τη διαμονή σας εκεί αλλά και για διαδρομές προς άλλες περιοχές της Ελβετίας.

Τρόντχαϊμ, Νορβηγία

Δεν είναι τυχαίο πως οι Νορβηγοί έχουν ανακαλύψει το πρώτο «ασανσέρ» για ποδήλατα (Trampe).Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά τουριστικά θεάματα της Νορβηγίας. Μοιαζει αρκετά με τελεφερίκ παρόμοιο με αυτό των σκιερ. Οι αναβάτες δεν χρειάζεται να κατέβουν από το ποδήλατο, απλά τοποθετούν το πόδι τους μπροστά από μια ράμπα και αυτή τους ανεβάζει στις ανηφόρες. Πρόκειται για αρκετά χρηστική ανακάλυψη εάν αναλογιστούμε την τοπογραφία της Νορβηγίας με τις πολλές ανηφόρες. Το Τρόντχαϊμ είναι μια φιλική προς το περιβάλλον πόλη, με 18% του πληθυσμού της να χρησιμοποιεί ποδήλατο για τη μετακίνηση του προς το σχολείο ή τη δουλειά.

Κοπεγχάγη, Δανία

Η Κοπεγχάγη είναι η πόλη του πιο επιτυχημένου συστήματος για κυκλοφορία με ποδήλατα. Στη Δανία σχεδόν κάθε κάτοικος της χώρας έχει ποδήλατο και η Κοπεγχάγη συγκεκριμένα θεωρείται «Η πόλη των Ποδηλάτων». Υπολογίζεται πως περίπου 10 ως 20 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο ξοδεύονται για επιδιορθώσεις και προσθήκες σε ποδήλατα. Αξίζει να αναφέρουμε πως στατιστικά το 32% των εργαζομένων χρησιμοποιούν ποδήλατο για να πάνε στη δουλειά καθώς είναι γρήγορος και εύκολος τρόπος μετακίνησης. Οι ποδηλατόδρομοι διαχωρίζονται από τους κανονικούς δρόμους και επίσης έχουν τη δικιά τους σήμανση. Στην κοινότητα της Κριστάνια (“Christiania”) στην Κοπεγχάγη δεν χρησιμοποιούνται καθόλου αμάξια πλέον, ενώ σε άλλες περιοχές η χρέωση για στάθμευση αυτοκινήτου ανέρχεται στα 5 δολάρια ανά ώρα. Πρόκειται λοιπόν και για οικονομικό τρόπο μετακίνησης. Σημαντικό στοιχείο προώθησης της χρήσης των ποδηλάτων είναι πως η ίδια η πόλη παρέχει δημόσια ποδήλατα για χρήση τα οποία όμως επιστρέφονται.

Φρανκφούρτη, Γερμανία

Ιδανικός τρόπος για να γυρίσετε την πόλη της Φρανκφούρτης είναι με ποδήλατο. Έχει ιδιαίτερο σύστημα για κυκλοφορία με ποδήλατα κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι πολλές εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων. Προσφέρονται ενοικιαζόμενα ποδήλατα που μπορείτε να τα βρείτε σε κάθε γωνιά της πόλης. Μόλις εντοπίσετε κάποιο στο δρόμο σας, καλείται έναν τηλεφωνικό αριθμό για να σας δώσουν τον κωδικό στον οποίο ξεκλειδώνει το ποδήλατο. Το αντίτιμο που καλείστε να πληρώσετε είναι η χρέωση του τηλεφωνήματος.

Μπρίστολ, Αγγλία

Σύμφωνα με το περιοδικό Cycling Plusτο Μπρίστολ είναι μέσα στις 20 πόλεις που είναι «φιλικές» με τα ποδήλατα. Είναι επίσης η «γεννέτειρα» της φιλανθρωπικής οργάνωσης Sustrans,που επιχειρεί να προωθήσει βιώσιμες οικολογικές μεταφορές. Επίσης έχουν δωθεί πολλοί πόροι σε κατασκευές δρόμων και σημάνσεων για τους ποδηλάτες μέσω της κυβέρνησης. Διαθέτει εκτός των ποδηλατοδρόμων μέσα στην πόλη, εθνικό δίκτυο ποδηλατόδρομου που συνδέει το Μπρίστολ με το Λονδίνο και άλλες πόλεις. Παρόλα αυτά σε σχέση με πόλεις της Δανίας ή της Ολλανδίας η διαφορά είναι μεγάλη.

flowmagazine

http://travelersx.blogspot.com/2011/05/blog-post_09.html
...................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια: